۱۳۸۶ تیر ۲۱, پنجشنبه

Petition

يكي از ابزارهاي لابي كردن تنظيم و گرداندن پتيشن است. ما ايرانياني كه دسترسي به اينترنت داريم با امضاي پتيشن هاي جورواجور بيگانه نيستيم. هي چپ وراست اي-ميل دريافت مي كنيم كه اي جماعت برويد و فلان پتيشن را امضا كنيد. بيشتر اين پتيشن ها را دوستان ايراني عزيز و ايده آليست مقيم غرب كه از مشاهده آزادي و انسان مداري
به هيجان آمده اندوازطرف ديگر دلشان هنوز براي ايران مي تپد تنظيم مي كنند.


ببينيد من حقوقدان نيستم و از ظرايف حقوقي تنظيم پتيشن سر در نمي آورم اما حتي من هم مي فهمم كه پتيشن هاي ايرانيان با ناشيگري تنظيم مي شوند
عمومااز متن پتيشن نمي توان فهميد كه امضا كنندگان چه مي
خواهند. معلوم نيست پتيشن خطاب به چه كسي است. ودر مواردي كه مخاطب معلوم است عموما چنين درخواستي را نمي تواند بر آورد ويا اگر قولي داد هيچ ضمانت اجرايي قانوني براي وفاي به عهد در پتيشن گنجانده نمي شود وغيره.



پتيشن هايي كه براي ساختن شتابگر ها تنظيم مي شود (من به توصيه استاد راهنمايم يكي از آنها را خوانده و امضا كرده بودم) از جنس ديگري هستند. بسيار حرفه اي تنظيم مي شوند حداقل شخص
بي اطلاعي مثل من
نمي تواند بر آنها خرده اي بگيرد.



معادل فارسي پتيشن چيست؟ عريضه؟ طومار؟


معادل فارسي لابي چيست؟ معادل فارسي اين كلمات را به من ياد بدهيد تا پس از اين فارسي را پاس بدارم

هیچ نظری موجود نیست: