۱۳۸۶ تیر ۲۲, جمعه

باربیِ دانشمند

دیشب یک نشستی بود در بارهء زنان و علم. که چرا زنان در مقامات بالای علمی بازی داده نمی‌شوند و از اینجور چیزها. معمولاً همه چیزی که در اینجورجاها از قلم می‌افتد، نقش خود خانمهاست. خانمهایی که بازی را خراب می‌کنند. منظورم خانمهایی است که از خانم بودنشان برای ترقی استفاده می‌کنند. این نقش هم خوب تاریخ مصرف دارد و تا ابد نمی‌توانند از این برگ استفاده کنند، برای همین نمی‌توانند خیلی بالا بروند. و وقتی که دیدند که دیگر مثل قبل نمی‌توانند پیشرفت کنند، شروع می‌کنند به غرغر کردن. درست مثل گردانندهء میزگرد دیشب. با اینکار جا را هم برای خانمهایی واقعاً کاردان هستند و این قابلیت را دارند که به صرف تواناییشان ترقی ‌کنند تنگ می‌کنند. و اگر یکی از خانمهای کاردان بلند شد و گفت که دوست ندارد امتیازی به اون داده شود، می‌گویند برو بابا تو هیچی نوفهمی.

۲ نظر:

Nader گفت...

به موضوع خیلی جالبی اشاره کردید. من هم صد درصد با شما موافقم. مخصوصاً عنوانی که استفاده کردید را خیلی می پسندم. البته این مساله یک مقدار هم به خصوصیات ذاتی انسان که توجه را دوست دارد برمیگردد و مرد و زن هم ندارد. به همین خاطر هم هست که مردها و زنهای باربی بیشتر مدل یا هنرپیشه میشوند تا محقق و دانشمند. دلیلش هم واضحه. توجه بیش از حد جامعه به زیبایی آنها. شما وقتی بدانید که زیبایی تان خریدار دارد و مورد توجه واقع میشود دیگر باید خیلی انگیزه داشته باشید تا به به و چهچه و پیشرفتهایی که از طریق عرضه این زیبایی بدست می آورید را نادیده بگیرید و بروید بنشینید معادله فیزیک حل کنید برای سر درآوردن از رازهای خلقت و سازو کار جهان

Qasem گفت...

به خاطرِِ سرنوشته‌‌ات فکر کردم می‌خواهی پیشنهاد کنی که یک عروسک باربی دانشمند هم به عروسکهای باربی دیگر اضافه شود تا دخترکان از همان ابتدا با این مفهوم هچل‌هفت آشنا شوند. راستی چرا عروسک باربی‌ی با لباس پرفسوری وجود ندارد؟