۱۳۸۶ شهریور ۱۱, یکشنبه

مثال بد

افراد مختلف روش هاي مختلفي براي درك مفاهيم دارند. روشي كه من دارم استفاده از مثال است.تا موضوعات رادر قالب چند مثال بيان نكنم باورم نمي شود كه آنها را هضم و جذب كرده ام. تا به امروز تنها معيار من براي انتخاب مثال ها جنبه
heuristic
آن بود. دقت مي كردم تا مثالي را انتخاب كنم تا جنبه هاي مختلف مفهوم را به تصوير كشد. از بحث هاي فراواني كه در هفته هاي اخير در هموردا شد من درس هاي زيادي گرفتم از جمله اين كه وقتي مثال هايم را براي ديگران بيان مي كنم بايد به موضوعات ديگر هم توجه داشته باشم. از جمله اين كه مثال مورد نظر نبايد "داغ تر"از خود موضوع باشد و الا مخاطبان به مثال بيشتر از خود موضوع توجه خواهند كرد.


در نوشته ام تحت عنوان "بازهم در مورد لابي كردن" بحث "چهره هاي ماندگار" را تنها به علت روشن تر شدن منظورم بيان كرده بودم. انتخاب اين مثال اشتباه بود مخصوصا كه همان طور كه دكتر منصوري اشاره كردند من در مورد اين جور مسايل بي اطلاع و ساده هستم.


راستش را بخواهيد فكر نمي كردم اين قدر اين موضوع بحث انگيز شود. اما از اين كه اين بحث ها در گرفت ناراضي نيستم چرا كه هدف آن نه تخريب و هو كردن بلكه ريشه يابي مشكلاتي بود كه همگي به آنها واقفيم. اتفاقا وجودوعلني و صريح بودن چنين بحث هايي نشان از سلامت نسبي محل كار ما دارد كه در اين گوشه از دنيا كه خاورميانه اش خوانند غنيمتي است.


راستش اميد داشتم اگر دكتر منصوري آن نوشته مرا بخوانند به سئوالي كه كرده بودم پاسخ گويند. سئوال را دوباره تكرار مي كنم: لغت پارسي اويژه براي "لابي كردن" چيست؟

۱ نظر:

ناشناس گفت...

You can go here
http://www.business-opportunities.biz/projects/how-much-is-your-blog-worth/
to see how much is your blog worth.
It's over $8,468.10 !
Could you believe it?