۱۳۸۷ آبان ۲۷, دوشنبه

آی نفس کش!

چند تا استاد در دانشکده خودتان، یا اصلاً در کل ایران، می‌شناسید که جرأت داشته باشند صدا و تصویر کلاس درسشان را در طول یک ترم ضبط کنند و بعد هم مانند والتر لوین، پل بلوم یا خیلی‌های دیگر آن را روی یک وبسایت بگذارند تا همگان بتوانند ببینند، یاد بگیرند و یا احیاناً قضاوت کنند؟

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

چند تا استاد در همه ی دنیا سراغ دارید که چنین کاری بکنند؟

ناشناس گفت...

من که صفر کیلومتر حقیری بیش نیستم، متن دو تا از درسهای این ترمم رو تو اینترنت گذاشتم، ولی فقط خودم ادرسشونو بلدم!!! میترسم به شاگردام آدرس بدم، فکر میکنم ممکنه کسی اونها رو به صورت کتاب به نام خودش چاپ کنه یا به صورت تحقیق آماده از انتشاراتی ها سر در بیارن!! نمیدونم شاید ترسم بی مورد باشه؟

Mosafer گفت...

Our populist (!) President mr Ahmadinejad ...

منجوق گفت...

چيزي كه بيشتر جاي سئوال دارد اين است كه چرا سئوالات امتحان هاي ورودي دكتري و سئوالات امتحان هاي جامع دكتري در وبسايت ها گذاشته نمي شوند تا همه ساله دانشجو ها آنها را ببينند و خود را آماده كنند. من در مورد دانشگاه هاي ديگر اطلاعي ندارم اما دانشكده فيزيك شريف چنين نمي كند.


در هر حال من به سهم خودم در Home-pageخود اين كار را كرده بودم. هم فايل صوتي كلاس هايم را گذاشته ام و هم سئوالي كه براي امتحان جامع شريف طرح كرده بودم.

ناشناس گفت...

به عنوان کسی که هر دو جا سابقه درس دادن دارم تو ایران بستگی به رشته داره تو خیلی از رشته ها میشه . مثلا من سر کلاس متون حقوقی میگذاشتم ضبط کنند چون انگلیسی بود اما سر کلاسهای حقوقی نه ... ارادتمند عمو

ناشناس گفت...

يكي از كساني كه اين كار را كرده دكتر گلشني هستن. تمامي كلاس هاي ايشان در درس نظريه ميدان كوانتمي 1و2و3، كيهان شناسي و مباني فلسفي مكانيك كوانتمي به صورت ضبط شده وجود دارد.

ناشناس گفت...

سلام بر منجوق عزيز كه به سهم خود هميشه همه كارهاي خوب و زيبا رو انجام مي دهد ولي از كارهاي زشت و غير اخلاقي كه هر از گاهي انجام مي دهد در وبلاگ و ... خبري نيست!

ناشناس گفت...

درس نامه های استاديد مجرب می تواند به توسعه ی آموزش کمک کند. اخيرا مطلبی را از مجله گاما در مورد اين سايت ها خواندم که آدرس سايت های آموزشی را معرفی کرده بود. امسال من قبل از کلاس فيزيک يک، درس والتر ويز را نگاه می کنم و فکر می کنم هم در نوع درس و هم از نظر منش يک مدرس تاثير مثبتی بر روی من داشته است.

مطالعه ی اين درس نامه ها و فيلم های مربوط به آن ها کمک زيادی در بهبود آموزش دانشگاه های ما خواهد داشت.

منجوق گفت...

برخي از آدم ها غير از تهمت بي اساس زدن و پيله كردن به ديگران كار و هنر ديگري ندارند كه در وبلاگ ها و هوم-پيج هايش بنويسند يا ننويسند. بار خدايا! خودت هدايتشان كن!

منجوق گفت...

عليك السلام!

ناشناس گفت...

سلام خانم مونجوق خانم گل
خدا شما رو هم هدایت کنه که کاری جز یاوه گویی نداری.

ناشناس گفت...

دمشون گرم.
لینک ویدئوهای کلاس های Paul Bloom رو اگه دارین ممنون میشم بهم بدین.